Sökresultat för Helen Timperley...
Rensa filter?
Lärares professionella utveckling betraktas ofta som ett universalmedel för att förbättra skolan, men faktum är att det sällan fungerar. I denna bok utvecklas ett perspektiv på professionellt lärande som har motiverat lärare och resulterat i stora förbättringar av elevers lärande, särskilt i traditionellt…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: ledarskap och motivation Pedagogik Samhälle och samhällsvetenskap Utbildning: administration och organisation
Det finns många användbara teorier, modeller och verktyg till hands för den som leder professionellt lärande i skolan. Att leda professionellt lärande är emellertid inte enbart en fråga om att tillämpa ett beprövat eller vetenskapligt grundat tillvägagångssätt. Det krävs något mer, nämligen en adaptiv förmåga eller…
Helen Timperley är professor emerita i pedagogik vid University of Auckland i Nya Zeeland. Hennes forskning fokuserar hur man gynnar lärares professionella utveckling i syfte att förbättra elevernas lärande.
Det professionella lärandets inneboende kraft
Lärares professionella utveckling betraktas ofta som ett…
Det finns några återkommande utmaningar i skolors lärande- och utvecklingsprocesser. Den här boken erbjuder konkreta tips och strategier för att hantera sådana utmaningar, som uppstår när vi försöker:
• utveckla ett sammanhang och ett ihållande fokus
• skapa en lärande kultur
• hantera sårbarhet och känslor i samband…